Scleroseforeningen

Stop smertehelvedet - tilskud til cannabis NU!

Opdateret 23/3 2018. Underskriftsindsamlingen er lukket.
I går den 22 marts 2018, dagen efter vi havde afleveret 6217 underskrifter, vedtog sundhedsminister Ellen Trane Nørby og sundhedsordførerne fra regeringspartierne og Dansk Folkeparti en tilskudsordning, der skal reducere egenbetalingen for den medicinske cannabis. Tusind tak for jeres mange underskrifter - sammen fik vi det til at ske!

Den 1. januar 2018 trådte en forsøgsordning med medicinsk cannabis i kraft, så alvorligt syge patienter kan blive behandlet med cannabis under trygge forhold. Men tilskuddet mangler stadig. Det betyder, at alvorligt syge mennesker ikke har råd til medicinen, der kan koste flere tusinde kroner om måneden.
Politikerne ér blevet enige, og pengene ér blevet bevilget. Vi ved simpelthen ikke, hvorfor politikerne trækker smertehelvedet i langdrag, men det er desværre det, der sker lige nu. Det kan ikke være rigtigt, at smertelindring skal være en luksus forbeholdt rige! Derfor beder vi nu dig om hjælp.

Hjælp os med at vise politikkerne, at de må og skal stoppe smertehelvedet. Skriv under på at der skal tilskud til medicinsk cannabis nu!