Shop

Din indkøbskurv er tom.

Alternativ behandling og MS

​Over halvdelen af mennesker med MS i Danmark bruger alternativ behandling. Derfor interesserer alternativ behandling også Scleroseforeningen, som har og har haft flere forskningsprojekter inden for området. Men hvad forstår vi egentlig ved alternativ behandling, og hvordan vælger man til og fra, når man har sclerose? Denne bog vil ud fra et udvalg af behandlingsformer forsøge at give en introduktion til emnet. Du får blandt andet en definition på alternativ behandling, viden om forskelle mellem konventionel og alternativ behandling, et overblik med en inddeling i tre behandlingsmetoder samt gode råd.

Hæftet giver bedst mening, hvis du også lytter til dette foredrag

55 sider

Moleskin Notesbog, blanke sider

Moleskin, classic Large Plain Green
Notesbog 13x21 cm. med 192 sider, Blankt papir
Grønt hard cover med grøn elatik og grønt bogmærke.
Omslaget er dekoreret med Scleroseforeningens logo.
Oplagt både som huskebog, arbejdsredskab og gaveidé.

Udsalgspris:

99,00 kr.

Træthed og Søvnproblemer

Træthed er et af de hyppigste og mest invaliderende symptomer ved sclerose. Søvnproblemer er ofte en årsag til træthed. Når man skal forsøge at afhjælpe træthed og søvnproblemer, er det vigtigt, at man ved, hvilke former for træthed man har. Behandlingen afhænger nemlig af træthedens karakter.

Hæftet giver størst udbytte, hvis du også ser nedenstående video af foredraget med neuropsykolog Mette Ellermann.

Se videoen her : Træthed og Søvnproblemer

Hæftet er på  30 sider.

Moleskin Notesbog, linjeret

Moleskin, classic Large Plain Green
Notesbog 13x21 cm. med 192 sider, linieret papir
Grønt hard cover med grøn elatik og grønt bogmærke.
Omslaget er dekoreret med Scleroseforeningens logo.
Oplagt både som huskebog, arbejdsredskab og gaveidé.

Udsalgspris:

99,00 kr.

Mindfulness - Mental fitness

Mange oplever, at mindfulness styrker koncentrationen og giver bedre adgang til følelserne - uden at lade sig styre af dem. Hæftet indeholder også uddrag fra Charlottes Mandrups bog ”Mindfulness i hverdagen”, og der medfølger en cd med mindfulnessmeditation indtalt specielt til Scleroseforeningen af Charlotte Mandrup.

Hæftet giver størst udbytte, hvis du også ser videoen i nedenstående link.

Se videoen her.

Cden kan også downloades gratis her.

Hæftet er på 30 sider.

Ændret væremåde – et MS-symptom

Når den måde man opfører sig på forandres, kan man blive bekymret for, at ens personlighed er ændret. Men man får ikke personlighedsforstyrrelser af MS.

Men områder i hjernen, der regulerer adfærd kan blive påvirket, og derfor kan man på visse områder føle sig ændret som person.

Det kan skabe bekymringer, frustrationer og udfordringer, både hos den der har MS men også i familien, vennekredsen og på arbejdspladsen. Viden om ændringerne og hvordan man kan håndtere dem, er en forudsætning for, at man kan nyorientere sig i livet. Det er overskrifterne for neuropsykolog Mette Ellermann foredrag. ​

Hæftet er på 50 sider

Læs præsentationen her

Se foredraget her

Interview brugt i foredraget

Klik her og se hele interviewet med ægteparret Bent & Gitte

20,00 kr.

Bring dine styrker på banen

At få en kronisk sygdom som sclerose ryster de fleste, uanset om man er patient eller pårørende. Det kendte og det man stolede på, afløses uden varsel af en situation præget af uvished og kontroltab. Der er ofte tale om både psykiske og fysiske ændringer.

Hør psykolog Jannie Engelbrecht og Master i Rehabilitering fysioterapeut Anders G. Skjerbæk fra Sclerosehospitalerne fortælle, hvad du kan gøre ved hjælp af dine styrker. Udgangspunktet er der, hvor du er lige nu. Vi taler ikke om supermennesker og trylleformularer. Heller ikke om skyldfølelse over at være nede. Men alle mennesker har nogle styrker. Nogle mange, nogle færre, nogle har opdaget dem, andre ikke. Læs, hvordan du udnytter sine styrker og bringer dem i spil.

Hæftet giver størst udbytte, hvis du også ser videoen med foredrag i det følgende link.

Se fordraget her

Hæftet er på 45 sider

Sclerose og medicinsk symptombehandling

Alle der kender til sclerose ved, at der i forskelligt omfang og på forskellige tidspunkter ofte kommer en række følgesymptomer. Se foredraget og følg med i hæftet, som omhandler medicinsk behandling af symptomer ved multipel sclerose, som den anvendes i klinisk praksis. Hæftet giver størst udbytte, hvis du også ser videoen med foredraget i det følgende link

Se videoen her.

Hæftet er på 55 sider

Medikidz

Medikidz er tegneserier, der forklarer om forskellige sygdomme og medicin i hverdagssprog.

Denne udgave af tegneserien er målrettet børn, der har sclerose tæt inde på livet.

Målet med tegneserien er at hjælpe børn med at forstå sclerose på en spændende og ikketruende måde ved at blande sjov med fakta.

Medikidz er skrevet af læger og har i Danmark været igennem overlæge og ph.d. Peter Vestergaard Rasmussen fra Scleroseklinikken i Århus.

Er du interesseret, kan du bestille Medikidz gratis her – du betaler kun for forsendelsen på 40,-

Tegneserien er udgivet med støtte fra Sanofi Genzyme

0,00 kr.

Gratis download af CD til Afspænding

Indeholder 15 minutters tale med afspænding, kropsscanning og visualisering.
Det kan bruges som en hjælp til at finde større ro i krop og sind. Det
 kan også bruges til at modvirke stress eller bekymringer eller blot til at slappe helt af.

Brug gerne høretelefoner for den bedste oplevelse.

Indeholder ikke musik.

Du kan downloade optagelsen her: Klik for download

OBS!! CD'en sælges ikke længere.

0,00 kr.

Sider

Tøj med logo

Interlock t-shirt Damemodel, hvid